"There is always one moment in childhood when the door opens and lets the future in!"
Graham Greene

"You are the master of your own destiny, so give and take the best that you can"
author unknown


Reggio Children

North American Reggio Emilia Alliance


Join us on:


 

 

 

 

 

 



Reggio Emilia:

Filozofia si abordarea Reggio Emilia s-a dezvoltat si continua sa se dezvolte ca un rezultat a peste 40 de ani de experienta. Fundamentata in Reggio Emilia, Italia de catre Loris Malaguzzi, (pedagog, filozof si inovator in educatie) , gandita ca un model educational bazat pe relatie, care a devenit rapid recunoscut si apreciat atat in Europa, cat si in America. In decembrie 1991, revista americana lauda gradinitele si scolile RE ca fiind . Abordarea Reggio Emilia este construita pe o fundatie teooretica solida, argumentata de principalele teorii pedagogice si psihologige si concretizata in linii mari in cateva principii de baza. Amestecul elegant al mai multor teorii complementare legate de dezvoltarea copilului si a metodei de invatare se poate observa in influenta educatiei progresive, teoriile lui Piaget despre construirea cunoasterii la copil, teoriile lui Vygotsy despre constructivismul social, teoria a lui Howard Gardner, etc. Abordarea Reggio subliniaza importanta relatiei dintre copii, relatiei cu familia si pedagogii. Este o filozofie ce pune accentul pe documentare, emergenta curriculara, respectul acordat spatiului de invatare al copilului, colaborarea cu comunitatea, mediul inconjurator.

Principii Reggio

Imaginea Copilului - adultii vad copiii ca pe niste entitati competente, pline de potential in construirea propriei cunostinte prin interactiune cu ceilalti. Adultii incearca sa inteleaga cat se poate de mult punctul de vedere al copilului si abilitatile acestuia. Copilul este vazut ca o persoana curioasa, independenta, capabila si plina de imaginatie.

Rolul Educatoarei. Educatoarea este vazuta ca un partener al copilului in procesul de invatare. Ascultand, obsevand si documentandu-se asupra muncii copilului, educatoarea este echipata pentru a ghida experientele de invatare ale copilului si pentru a facilita cunoasterea.

Rolul Parintilor - procesul de educatie implica 3 participanti la fel de importanti: copiii, educatorii si parintii. Abordarea Reggio incurajaza implicarea parintilor din multe puncte de vedere. Ideile, informatiile, experientele pe care parintii le aduc la gradinita asigura continuitate procesului educativ, ii confera accesibilitate si familiaritate in perceptia copilului si il face mult mai prietenos. Parintii sunt incurajati sa ia parte la diferite proiecte sau evenimente speciale cat si la viata de zi cu zi a gradinitei.

Rolul Mediului Inconjurator. Prin utilizarea si valorificarea tuturor oportunitatilor oferite de spatiu inprocesul de edcatie si instruire (atat interior cat si exterioar) mediul inconjurator este considerat al 3-lea profesor/educator . Elemente precum lumina si transparenta,culoare si textura, nisip, apa precum si materialele naturale sunt puternic valorificate. Mediul inconjurator (clasele, spatiile comune, locul de joaca) are puterea de a provoca curiozitatea si invatarea si de a incuraja interactiunea. Trebuie sa fie bine gandit, plin de imaginatie, ispititor si trebuie sa respecte imaginea copilului.

Documentarea. Documentand si arhivand munca copiilor prin mijloace media: video si audio, scrise sau fotografii, educatoarea este pregatita sa experientelor din copilarie ale fiecaruia. Fiecare copil are un portofoliu propriu ce consta in lucrarile de arta, fotografii, citate, mostre de scris sau desenat, informatii referitoare la etapele de dezvoltare, s. a

Curriculum emergent - educatoarea observa si noteaza discutiile, intaractiunile si fanteziile copiilor. Dezvoltand oportunitati de invatare din aceste observatii, programul de studiu se va contura pornind de la interesele, aptitudinile si ideile copiilor. Acest lucru ii ajuta pe copii sa-si constientizeze propria importanta, respectul pentru efortul pe care il face in procesul de invatare. Ca raspuns acestui demers vom avea un copil curios, constiincios si dornic de cunoastere (invatare) pe termen lung.

"In the Reggio Emilia preschools, however, each child is viewed as infinitely capable, creative, and intelligent. The job of the teacher is to support these qualities and to challenge children in appropriate ways so that they develop fully." - Louise Boyd Cadwell (Bringing Reggio Emilia Home: An Innovative Approach to Early Childhood Education)


 

Gradinita 100 EXPLORE
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HOME - DESPRE NOI - REGIO EMILLIA - OFERTA - GALERIE - NOUTATI - CONTACT
Copyright 2011 Gradinita Explore 100 - Termeni si Conditii