"Children expect from adults the capacity to offer great joy."
Loris Malaguzzi

"Imagination is more important than knowledge. Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere."
Albert Einstein



Reggio Children

North American Reggio Emilia Alliance


Join us on:


 

 


"I never teach my pupils, I only provide the conditions in wich they can learn". Albert Einstein, 1879 - 1955

Provocarile sunt invitatii care vin de la pedagogi sau chiar de la parinti sau comunitate. Este ceva ce da nastere la intrebari, interes, teorii si idei, discutii, contraziceri si implica gandirea libera a copiilor.

O provocare poate fi:
- o carte
- un concept
- un obiect
- o intrebare de la un copil
- o intrebare de la pedagog
- un interes comun al unui grup de copii
- o combinatie de materiale naturale si reciclabile
- un decor de poveste
- o problema

Copiii vor explora aceste provocari, vor face conexiuni, vor povesti, vor inventa o poveste, vor explica o teorie sau pur si simplu se vor juca cu ele fara a spune nimic, fara a emite nicio judecata. Copiii invata atingand, mirosind, cantarind, etc. copiii invata foarte mult de la alti copii si …foarte important: copiii invata prin joaca. Joaca inseamna de fapt invatare.

Exista mici asemanari cu centrele existente in invatamantul traditional (biblioteca, centru de construit, de natura si stiinta, de arta, etc), cele prezente inca din gradinita, insa exista si mari deosebiri. Provocarile sunt materiale sau experiente pe care pedagogul le pune la dispozitia copiilor pentru a le provoca gandirea. Centrele sunt anumite spatii fixe din clase pe care copiii le pot accesa in anumite momente, se pot juca acolo si invata anumite lucruri. O diferenta majora se regaseste insa in controlul care exista in centre vs provocari. In cazul centrelor, pedagogul decide ce se va intampla, in cazul provocarilor, pedagogul pune la dispozitie anumite lucruri si observa apoi reactia copiilor in contact cu acestea. In provocari pedagogul nu controleaza mersul lucrurilor. Sigur ca o provoare se poate regasi chiar si in interiorul unui centru.

Aceasta diferenta in control porneste de fapt de la imaginea pe care o avem despre copil In abordarea Reggio aceasta se bazeaza mult pe documentare, pe modul in care mediul inconjurator a fost aranjat, etc. Provocarile sunt oferite pentru a crea un context in care copilul sa exploreze iar pedagogul sa asculte, sa observe si sa stie ce are de facut mai departe. Chiar daca materialele puse la dispozitia copiilor pot uneori sa semene foarte mult cu cele din scolile traditionale, scopul este total diferit.

In provocari se folosesc foarte mult oglinzile, materialele naturale si reciclabile cat si materiale care ofera multiple cai de joaca si explorare (open – ended materials: animalute, materiale de constructii, instrumente de muzica, carti, etc)

Provocarile folosite in abordarea Reggio Emilia si implicit si gradinita si scoala EXPLORE 100 reprezinta, de fapt, o tehnica folosita de pedagogi de a stimula gandirea copiilor, de a-i inspira artistic, de a le da puterea de a detine controlul asupra invatarii, de a le deschide mintea si de a crea un mediu inconjurator propice reflectarii, un mediu care ii provoca pe copii si le incurajaza creativitatea.











Gradinita 100 EXPLORE
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HOME - DESPRE NOI - REGIO EMILLIA - OFERTA - GALERIE - NOUTATI - CONTACT
Copyright 2011 Gradinita Explore 100 - Termeni si Conditii