“Our task, regarding creativity, is to help children climb their own mountains, as high as possible.”
Loris Malaguzzi

"The child must know that he or she is a miracle, that since the beginning of the world there hasn't been, and until the end of the world, there will not be, another child like him"
Pablo Casal


Reggio Children

North American Reggio Emilia Alliance


Join us on:


 

 

 

 

 

 

 



"Learn for life and live to learn"

Educatia este unul dintre fenomenele care a aparut o data cu societatea umana, suferind pe parcursul evolutiei sale, modificari esentiale. Epoca actuala a informatizarii, a calatoriilor spatiale, a interdependentelor culturale, economice sau de alta natura dezvolta oportunitati dar genereaza si o mutitudine de provocari. Problematica lumii contemporane, caracterizata prin universalitate, complexitate, globalitate si caracter prioritar demonstreaza tot mai pregnant ca solutiile cele mai eficiente nu pot fi gasite prin demersuri unidimensionale si limitative. Sistemele educationale traditionale, prin inertia si birocratia inevitabila, suporta schimbarea greoi si in timp. Dar copiii nu pot astepta. Ei trebuie sa faca fata realitatii azi. Si maine. Si pe tot parcursul vietii.

Scoala Explore 100 propune solutia eficienta si consistenta.
Consideram ca dezvoltarea unor abilitati de viata si nu asimilarea cantitativa de informatii, modalitatea de invatare si gasirea conexiunilor celor invatate cu realitatea imediata reprezinta succesul in acest demers. Valorificarea abilitatilor de viata (Life Skills - mentionate si de Ellen Galinsky in cercetarea sa) identificate, concretizate in cunostinte, aptitudini/deprinderi si comportamente reprezinta obiectivul nostru primar:

1. Educarea gandirii critice cu urmatoarea conotatie: dobandirea deprinderii de a pune intrebari, de a negocia si de a gasi singur raspunsuri; a abilitatii de a decide ce este adevarat si ce nu.

2.Empatia. Dezvoltarea capacitatii de detasare de propriile constructe in judecarea unui fapt, eveniment sau persoana; empatie si intelegere a punctului de vedere diferit. O indemanare deosebit de utila in solutionarea conflictelor prin abilitatea de intelegere a mecanismului de gandire al altei personae. Abilitatea de a percepe fizic, social sau emotional situatii, evenimente sau persoane prin prisma punctelor de vedere diferite de al sau. Acceptarea unei perspective diferita de cea proprie

3.Comunicarea vazuta ca o conditie esentiala pentru a infrunta relitatea moderna: comunicare interpersonala, comunicare formala-informala, comunicare in vederea solutionarii problemelor, etc. O atentie deosebita acordam comunicarii corecte in forma scrisa.

4.Aptitudinea de a realiza conexiuni intre idei, fapte sau obiecte, capacitatea de a intelege ce este la fel si ce este diferit. Consideram realizarea conexiunilor ca fiind esenta si miezul invataturii.

5.Capacitatea de autocontrol si dezvoltarea calitatii atentiei (educarea acesteia: concentrare, stabilitate, selectivitate, volum, distributivitate). Ratiunea este simpla: "cel mai scurt drum spre stiinta e sa stii sa asculti cu atentie". (Joan Luis Vives)

Toate eforturile noastre sunt ghidate in aceasta directie. Pornim de la particularitatile fiecarui copil, de la ritmul si stilul de invatare al fiecaruia, de la abilitatile sale native. Il ajutam sa-si valorifice potentialul, neinvaziv si cu multa ingaduinta si dragoste.





Gradinita 100 EXPLORE
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
HOME - DESPRE NOI - REGIO EMILLIA - OFERTA - GALERIE - NOUTATI - CONTACT
Copyright 2011 Gradinita Explore 100 - Termeni si Conditii